Jak sprawdzić swój profil linków i upewnić się, że nie jesteś narażony na kary GoogleGoogle to wyszukiwarka, która faworyzuje strony godne zaufania i zawierające dobre treści. Stale wprowadza zmiany algorytmiczne w swojej wyszukiwarce, aby faworyzować strony, które spełniają te standardy, i karać te, które ich nie spełniają. Nazywa się to karą Google lub aktualizacją Google Penguin. Kary te mogą być zniechęcające i stresujące dla każdej firmy, ale dzięki odpowiednim informacjom można wyjść z nich zwycięsko. Warto szybko rozwiązywać takie sytuacje - wpływają one na pozycjonowanie strony.

Dowiedz się, czy Twoja witryna została ukarana przez Google

Pierwszą rzeczą, jaką będziesz chciał zrobić, to dowiedzieć się, czy Twoja witryna została ukarana przez Google i czy wpłynie to na Twoje pozycjonowanie. Istnieje kilka sposobów, aby to ustalić, więc przyjrzyjmy się kilku sposobom na sprawdzenie, czy Twoja witryna została ukarana:

  • Zdrowy profil linków - Zdrowy profil linków to taki, który składa się z wysokiej jakości linków z domen, które są istotne dla Twojej witryny. Google chce widzieć wysokiej jakości linki w Twojej witrynie, aby wiedzieć, że jesteś wiarygodnym źródłem informacji. Jeśli masz zdrowy profil linków, wszystko powinno być w porządku.
  • Zły profil linków - Zły profil linków to taki, który składa się z linków o niskiej jakości pochodzących z domen, które nie są istotne dla Twojej witryny. Google tego nie lubi, ponieważ jest to znak, że próbujesz oszukać system i nie jesteś godnym zaufania źródłem informacji. Jeśli Twój profil linków jest zły, być może otrzymałeś karę od Google.

Sprawdzanie kondycji Twojego profilu linków

Jeśli uważasz, że na Twoją witrynę mogła zostać nałożona kara, pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić, jest sprawdzenie profilu linków. Jeśli na Twoją witrynę została nałożona kara i chcesz przywrócić ją do Google, musisz naprawić swój profil linków. Aby to zrobić, należy przyjrzeć się swoim backlinkom. Na szczęście Google sprawiło, że jest to niezwykle proste. Aby wyświetlić backlinki, należy wykonać następujące kroki:

  • Zaloguj się do swojego konta Google Search Console.
  • Kliknij menu rozwijane "Zarządzaj witrynami" w prawym górnym rogu ekranu.
  • Wybierz witrynę, którą chcesz przeanalizować.
  • Kliknij na zakładkę "Backlinks".
  • Kliknąć przycisk "Szczegóły", aby zobaczyć pełny raport.

Powyższe kroki spowodują wyświetlenie listy wszystkich backlinków użytkownika. Pozwoli to na sprawdzenie, czy profil linków jest zdrowy, czy też zły. Jeśli jest zły, konieczne będzie usunięcie tych linków z witryny. Najlepszym sposobem na zrobienie tego jest skontaktowanie się z osobami, które zamieściły linki i poinformowanie ich, że ich linki nie są już mile widziane na twojej stronie.